Rabu, November 11, 2009

Kenangan Ayah Semasa Hayatnya....



Bismillahirahmanirahim...,
Ayahku (28 April 1928 - 4 Nov. 2009)
Ampunkan dosa-dosa ku ayah...dari hujung rambut hinggalah kehujung kaki..,dan halalkan makan minumku..dari kecil hinggalah aku dewasa...Aku reda..dengan pemergiamu..ayah,kerana Allah s.a.w lebih menyayangimu..semoga ayah lebih tenang di sana.
Akan ku ingat segala pesan mu ayah..insyaallah kami sepuluh beradik akan sentiasa bersama & bersatu menjaga mak sehingga keakhir hayat.
Ayah...Terasa sunyilah..aku apabila balik kekampung nanti. Tiada lagi senyum dan tawa mu..tiada lagi kata-kata yang boleh ku dengar..tiada lagi teguran2mu dan bermacam-macam lagi..hanya Allah s.a.w sahaja yang tahu..Ayah dan mak..engkaulah segala-galanya, kerana tanpamu tiadalah aku disini..Ya Allah ya Tuhanku,Kau ampunkan dosa ayahku..Kau cucurikanlah rahmat keatas rohnya dan Kau tempatkanlah ia di kalangan orang-orang yang beriman..amin..amin yarabala`lamin..Al fatihah..


2 ulasan:

  1. Salam Zana

    Hiba betul hati saya membaca coretan ni..belinangan air mata..sy paham perasan ank tehahap abh sendiri... begitu juga abh saya sekarang sakit..sehari sebelum raya haji ni abh sy akk di masaukan ke hptl utk mejalani pembedahan harp semua akan selamat...tabah menghadapi dugaan ini ye zana

    BalasPadam
  2. mualaikumsalam sheila..
    Terima kasih kerana memahami perasa zana tika ini..harap sheila juga tabah menghadapinya..anak mana yg x sayangkan ayahnyakan..kita hanya mampu berdoa.

    BalasPadam