Rabu, April 18, 2012

Sayang KelisaKu...... alahai sedihnya.

Assalamulaikum dan salam sejahtera...sehari dua, kat opiss nie sungguh memboringkan...al-maklumlah hari rabu ari tu cuti pertabalan agong dan ari selasa tu...tunggu ya akan ku ceritakan...nak katakan x de keje kat opis ni...ade banyakler jugak...memandangkan boss lak x dee..lg2lah boring hehehe :p kita buat kitalah yg semak semula, kalau keje mcm zana nie buat pelan MnE kalau sikit je salah atau ade perubahan maka semuanye kena diperbaiki semula..kalau dah buat schematic lagilah tension!!! oklah STOP bab tuu..ekk..layan pulak cerita zana nie..tragedi yg berlaku pd hari selasa yg lalu....bertarikh 10 April 2012... Pagi tu aku bersiap2 utk ketempat kerja, seperti biasa aku akan menghantar waher dahulu ke nessari sebelum ketempat kerja. Hari tu pulak jalan dari kota damansara ke jalan sg.buloh - kepong(jln Kuala Selangor) jem ya amat...(nak ikutkan memamg hari2 jln tu jem). Jalan pulak tersekat2 mcm kura2 sikit2...tp  terpaksa ke tumpohi juga.. bila hampir sampai ke bandar Sri Damansara, aku himpitkan kereta ku kesebelah kiri jalan menuju ke lebuhraya LDP...masa tu trafik light merah dan jem memanjang, apabila melepasi kuil di sebelah kiri jln tu..tiba2 mataku terlayang dan dlm beberapa saat jeee...dumm!!! Allah huakbar! rupa2nya aku telah tercium sebuah kereta myvi didepanku....aku lihat keluar seorang pemuda berbangsa tionghua dan bertatu di tangan...Hanya Allah yg tahu perasaanku ketika itu...aku tarik handbrek, tarik nafas panjang dan terus keluar mengangkat tangan memohon maaf jesteru aku tahu kesilapanku...Sangkaan ku satu kereta tapi dua...aduhai...rupa2nya depan Myvi tu kereta Toyota/Stome, maka terhimpitlah Myvi tuu kat tengah2...alhamdulillah tiada apa2 berlaku pd kami...nasib baiklah juga pemuda itu jenis cool orgnya...tetapi pemilik stome tuu...sebaliknya, nampak garang dan sebangsa dgnnya. Kereta Stome tu x de ape2pun kerosakkan.. aku lihat pemuda itu berbincang dan beberapa minit kemudian kereta itu pun beredar.. lepas tu kami alihkan kereta masing2 ditempat yg lebih selamat sementara menunggu bapanya dan hubbyku sampai...sementara menunggu tuu..kami pun berkenalanlah dan bincang2 ape yg patuttt dan bersetuju utk membuat laporan di Balai Polis KD, barulah ku tahu rupanya kereta Myvi tuu...milik fathernya, so terpaksalah aku bercakap dgn fathernya melalui telepon, apa yg boleh katakan hanyalah say sorry...benda dah terjadi...nasiblah fathernya faham, lebih kurang mcm dia...orgnya pun cool aje..alhamdulillah..tp aku x taulah nanti mcmne pulak! Setelah hampir setengah jam..suamiku tiba dan berbincang dgnnya dan kami pun beredar menuju ke balai polis utk membuat laporan. Selesai aje..aku pun balik kerumah dgn membawa keretaku sementara menunggu kren dtg dan membawanya ke workshop. Hingga kini setelah hampir seminggu, keretaku masih lg di sana... x tau ape2 cerita lg...mcmne lepas x insurantku ni..??? Aduhh!! patah kaki dibuatnya...Tolonglah hambamu ini Ya Allah...permudahkanlah segala urusan, amin2 ya rabbal `alamin...
inilah keadaan kereta kesayanganku....kelisa......setelah hampir sembilan tahun aku memilikinya
yg ini pula kereta Myvi yg menjadi mangsa ketidak sengajaan akuuuu...
tengok tuuu...keadaan di bahagian hadapan Myvi..yg tercium kereta Stome yg tiada apa2 kecacatan pun...
Adoiiii!!!! sorry laa kawan...benda dah terjadi...x boleh nak dielakkan...yaa...ampunnnn
begitulah ceritanya...**p/s sorry baru hari ni zana publiskan :D



1 ulasan:

  1. Salam kenal zana, nak buat mcmna, benda nak jadi.....sabar ye.

    BalasPadam